tisdag 25 augusti 2009

Stockholm i mitt hjärta

Stockholm. Staden...
... där ingen kan köra bil, när de snöar
... där folk springer omkull småbarnsmammor för att spara två minuter i tunnelbanan
... där Djurgården spelar sina hemmamatcher (med halvdana resultat)
... där jag bor!

Har nu bott här i två dagar och jag känner mig redan som en Stockholmare. Jag joggade till och med ett par steg för att hinna med bussen från Torsvikstorg. Jag tyckte det kändes helt ok att det tog 45 minuter från dörr till dörr till Peter igår kväll. Det kändes ju extra bra när jag åkte i 45 minuter (enkel väg) när Liverpool dessutom förlorade! Med 3-1!! Hemma!!! Och det var "Stevie Wonder" som orsakade straffen som blev spiken i kistan!!!!

Var på MQ idag och köpte kläder för ganska exakt dubbelt så mycket som Nordeas kalkyl för 25-åriga killar säger att man ska handla kläder på en månad. Tro vart fan kalkyl-programmerarna köper sina kläder? ICA Maxi?

Ikväll blir det kålpudding. Nej, jag har aldrig gjort det förut. Men hur svårt kan det vara? Jag har hittat ett recept (som jag genast modifierade pga brist på råvaror). Jag återkommer med resultatet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar